Lille boble med væske på forhuden – hvad kan det være?

Vis spørgsmål

Hej, jeg er en 17-årig dreng, som bekymrer mig meget over min penis. I et par år har jeg haft en boble-agtig ting på min forhud, som er visuel. Det ligner noget med væske i. Jeg ved ikke, hvad det er eller hvad jeg skal gøre ved det.

Jeg vil gerne gå til lægen med det, men jeg er meget usikker på mig selv og min penis. Den er 15 cm og lidt skæv. Jeg er også bange for at få en rejsning, hvis lægen skal undersøge min penis. Hvad skal jeg gøre?

SVAR:

Hej 17-årige dreng

Tak fordi du skriver. Det er rigtig godt, at du undersøger din krop og reagerer og søger hjælp, når du undrer dig over forandringer.

Bliv undersøgt

Det er svært for mig at svare på, hvad det er, når jeg ikke “har syn for sagen” og kan se forandringen. Hvis den har været der nogle år og ikke ændrer sig og ikke gør ondt, så er det formentlig en fredelig ting.

Jeg vil dog stærkt anbefale dig at få det undersøgt hos din læge. De er fuldstændig vant til at undersøge kønsorganer og deres forskelligheder. Peniser findes i mange varianter og længder og er ofte lidt skæve, så det lyder, som om du er helt normal.

Din læge ved også godt, at en penis kan blive ufrivilligt stiv i sådan en undersøgelsessituation, og at det er en ubehagelig situation at være i som patient. Det håndterer lægen helt afslappet og professionelt.

Jeg håber, du får samlet dig mod til at kontakte din læge.

Mvh Morten