Kløe og svie på penis og pung – kan det være noget alvorligt?

Vis spørgsmål

Hej

Jeg har en meget ubehagelig kløe og svie på penis og pung (specielt pungen). Det er noget, jeg har gået med længe (3 år). Er tidligere blevet testet for klamydia, hiv og diabetes B, men var negativ.

Min læge mente ikke der var noget galt med mig, men kan snart ikke holde kløen ud længere, og er også bange for, at det kan være noget alvorligt. Har ikke haft skiftende partnere, siden jeg blev testet. Kløen og svien har det med at komme og gå i perioder, hvilket er grunden til, at jeg har ignoreret det.

I, 23 år

SVAR:

Hej I

Der er mange ting, som kan forårsage kløe på penis. En meget almindelig ting er svamp, men det kan også være andre ting ...

Du kan enten købe noget mod svamp på apoteket og prøve dette to gange om dagen i tre uger eller gå til din læge igen.

Læs evt. mere i vores artikel om svamp.

Vh Roland