Tør hud og kløe på pung og penis - er det normalt?

Vis spørgsmål

Hej, Jeg er en dreng, som lige er fyldt 16. Nu har jeg i de sidste par måneder undret mig over, hvad der er i vejen med mig :) Jeg har fået noget tør hud omkring pungen og lidt op af penis, og bare man kommer til at klø lidt, ja så klør det endnu mere! Min penis/pung sveder også meget, hvilket resulterer i en grim lugt? Er det normalt?? Min penis er mellem 9-10 cm i slap tilstand og 15-16 cm i stiv.

Martin, 16 år

SVAR:

Hej

Man kan få eksem mange steder, også på penis og pung. Jeg mener ikke, at det kan skyldes andet. Hvis der ikke er tegn til infektion eller det gør ondt, kan du bare prøve med almindelig fugtighedscreme.

Roland