Kan jeg være smittet med gardnerella?

Vis spørgsmål

Hej, jeg har nu noget tid lidt af kløe og rødt irriteret hud på pungen, lidt op af låret og lidt på penis. Det klør som sagt voldsomt af og til.

Jeg har brugt Brentan creme i en periode, som hjalp på kløen, men stoppede så. Og nu er det tilbage. Jeg forsøger lige nu Lamisil.

Kan det virkelig være så svært at komme af med, eller kan det være noget andet? Min tidligere partner fik konstateret Gardnerella infektion. Kan det have smittet mig?

Mvh M, 24 år

SVAR:

Kære M

Nej, det kan ikke være det samme. Det, din partner har, er en bakterieinfektion. Det, du beskriver, lyder som en svampeinfektion, især hvis Brentan hjælper. Så det er to helt forskellige ting.

Hvis Brentan hjalp sidste gang, hvorfor forsøger du ikke med det igen?

Hvis du har brug for mere hjælp, skal du gå til din egen læge, da jeg ikke kan komme med et bedre svar uden at se det i virkeligheden.

Venlig hilsen
Roland Knudsen