Kan menstruation give kløe?
Kære Brevkasse
Jeg har menstruation og jeg kan ikke huske, om det er normalt at have en lille, mild kløe under menstruationen. Måske har jeg svamp, hvilket jeg også havde for 2 måneder siden. Det blev behandlet og jeg og hoppede så menstruation over.
Kan det være igen være svamp som sidst? Må jeg behandle for en sikkerheds skyld med Canesten igen?
Kh Kvinde, 30 år

SVAR:
Kære Kvinde
Menstruation kan give kløe
Man kan godt have lidt kløe under ens menstruation. Hvis det bare lige er et par gange, skal det ikke behandles, men hvis kløen bliver ved, kan det være svamp.
Hvordan behandles svamp?
Svamp behandles, som du skriver, med Canesten. Hvis du oplever at kløen vender tilbage igen og igen, kan det være en god ide at blive undersøgt hos din læge for at være sikker på at det er svamp. Lægen har også mulighed for at lave en recept på et svampemiddel som bruges, hvis Canesten ikke virker godt nok.
Håber du kan bruge svaret, ellers er du velkommen til at skrive tilbage.
Måske kan artiklen her også give dig merviden.
https://adamogeva.dk/artikel/svamp
Kærlig hilsen Else