Kan det være tegn på svamp i skeden?

Vis spørgsmål

Hej Adamogeva. Jeg er blevet lidt urolig for, om jeg har fået svamp i skeden. Jeg var til lægen for nogle uger siden og fik lavet en underlivsundersøgelse, hvor min læge sagde til mig, at jeg havde en lille smule svamp, hvor han derefter gav mig en kur på det. Det skal dog lige siges, at jeg var meget mistænksom på det, da jeg kun skulle tage 2 kapsler (en om ugen).

Nu da jeg er færdig med kuren, har jeg lagt mærke til, at jeg har meget udflåd og det er meget tykt.

Kan det være svamp i skeden og hvad kan jeg gøre for at behandle det?

Ung pige, 17 år

SVAR:

Hej

Det kan det godt være. Du skal gå tilbage til din egen læge. Jeg mener bestemt ikke, at du behøver at være mistænksom mht behandlingen. Der er noget svampemedicin, som normalt tages på den måde, du beskriver.

Roland