Kan jeg gøre min lille penis større?
Hej, jeg skriver til jer i håb om hjælp.
Jeg er 23 år gammel, men er udstyret som en 13-årig dreng :(
Størrelsen på min penis er 12 cm og knapt 2 cm tyk. Jeg har aldrig været sammen med nogen seksuelt eller i et forhold. Jeg er bange for at blive til grin og har meget lav selvtillid. Pungen og kuglerne er heller ikke noget at prale af, det ligner et barns.
Er der overhovedet noget at gøre ved det?
Mvh. K

SVAR:
Hej K
Jeg kan forstå, at du er ked af din penis. Du føler, den er for lille og er derfor bange for at blive til grin over for en potentiel partner. Jeg har lyst til at opdele mit svar i en informerende og en opmuntrende del.
Den informerende
Du har måske hørt udtrykket: “Det handler ikke om størrelsen, men om gørelsen.” Det er der noget sandhed i! Mænd går mere op i penisstørrelse, end kvinder gør. Vi ser det som det ultimativt maskuline at have en stor penis. Som mænd vurderer vi penisser i slap tilstand, men man kan faktisk ikke gennemskue, hvem der har den største penis på den baggrund. De fleste mænd tror, at de har en mindre penis end andre mænd. Det skyldes nok, at de mænd, som udstiller sig selv (fx i porno), har en penis, som er langt større en gennemsnittet. En gennemsnitlig dansk penis er ca. 12-15 cm (13,12 cm i gennemsnit siger nye tal). Du behøver altså ikke være flov over din penis over for andre mænd. Din penis er normal.
Som allerede nævnt går kvinder ikke så meget op i størrelsen. Det gør de ikke, fordi en skede er elastisk. En kvindes skede tilpasser sig automatisk størrelsen under samlejet. En skede er normalt kun 9 cm på den lange led. Derfor betyder størrelsen på penis altså ikke alt. Du kan sagtens tilfredsstille en kvinde seksuelt. For langt de fleste kvinder betyder nærhed, intimitet og tryghed mere for, om sex føles godt for dem. Du behøver altså heller ikke være ked af din penis over for kvinder.
Er der så alligevel noget, du kan gøre for at gøre din penis større? Hvis du er overvægtig, kan det måske hjælpe at tabe dig. Nogle påstår, at bækkenbundstræning kan hjælpe. I alle tilfælde gør det ikke din penis større, men det gør den bare mere “synlig”. Alle de forskellige piller og tips, som du kan finde rundt omkring på nettet, har ingen dokumenteret effekt!
Den opmuntrende
Det kan måske virke som et slag for dig at få den melding. Men jeg tror, at det skyldes et forkert fokus. For sex handler ikke kun om at se godt ud og at kunne præstere mest. Det handler primært om at dele kærlighed. Hvis begge parter har det formål, så betyder en penis med en længde i den lave ende af normalområdet ikke noget.
Jeg har fuld forståelse for dine følelser omkring emnet! Jeg prøver blot at opmuntre dig til et andet fokus. Sæt fokus på det, der gør dig til dig og elsk det ved dig selv – en svær, men vigtig opgave. Jeg tror, det er vigtigt at elske dig selv først. Ellers er det svært at tro på andres kærlighed til dig. Du kan læse mere om vejen til god sex i artiklen Vejen til god sex.
Jeg håber, det er svar på de spørgsmål, du har. Jeg håber også, at du føler dig opmuntret til at lade dig elske. Hvis ikke, er du mere end velkommen til at skrive tilbage.
Mvh. Jonas