Hvordan kommer penis ind i skeden?
Hej :)
Jeg er en pige på 14, snart 15. Jeg har gået og spekuleret over, at når penis er stiv, hvordan kommer den så ind i/op i skeden? Gør den det bare automatisk eller hvad?
Hilsen mig

SVAR:
Kære dig
Tak for dit spørgsmål, jeg skal forsøge at give dig et svar.
Samleje
For at et samleje kan gennemføres, kræver det, at mandens penis bliver stiv. Det bliver den, når han bliver seksuelt ophidset. Når kvinden bliver seksuelt ophidset, bliver hendes skede fugtig, og så kan mandens penis føres op i skeden. Det sker ved en bevidst handling og altså ikke automatisk. Derfor kan det også godt kræve lidt øvelse at ramme rigtigt, og det kan måske være en hjælp at bruge fingrene til at mærke sig frem.
Hvis du vil vide mere om, hvordan kønsorganerne ser ud, kan du læse artiklerne Pigens kønsorganer og Drengens kønsorganer.
Ikke som på film
Som du måske kan forestille dig, kan et samleje godt være lidt akavet de første gange. Det er ikke altid lige så smukt og elegant som i de romantiske film. Også derfor er det rigtig vigtigt, at sex foregår mellem to mennesker, der er i et trygt forhold, hvor de er forpligtet på hinanden. Er man det, vil man også kunne udforske det seksuelle sammen på en måde, hvor det ikke gør så meget, det ikke bliver perfekt første gang.
Jeg håber, du fik svar på dit spørgsmål.
Kærlig hilsen
Johanne