Hvorfor føles min pung pludselig som læder?

Vis spørgsmål

Jeg ligger med influenza og har opdaget, at jeg pludselig har fået læderagtig hud på pungen, og mit penishoved er hævet. Det er ubehageligt, når jeg rører ved mig selv.

Hvad kan det være?

K, 14 år

SVAR:

Kære K

Tak, fordi du skriver til os. Det er godt, du undrer dig og søger råd og vejledning, når din krop opfører sig anderledes.

Tre muligheder

Jeg ville ønske, at jeg kunne give dig et svar på, hvad du oplever, men som læge har jeg behov for lidt flere oplysninger og ikke mindst at se, hvordan forandringerne ser ud. Så jeg tænker, du har tre muligheder:

  1. Hvis det kun er let ubehag, kan du bare vente og se, om det går over af sig selv.
  2. Hvis det gør decideret ondt eller ikke forsvinder i løbet af et par dage, vil jeg anbefale, at du får din egen læge til at se på det.
  3. Hvis det gør meget ondt, skal du kontakte lægen med det samme.

Mvh og god bedring
Morten