Hvorfor smerter efter knopper på pung og plamager på penis?

Vis spørgsmål

Hej

Jeg er en fyr på snart 29 og har i mange år efterhånden (8-10) fået hvide (hårde) knolde på pungen, men har ikke gjort noget ved det indtil for nylig.

Har altid været sikker på, at det har været "indre talgknopper". Men de har siddet så "dybt", at man ikke bare har kunnet presse dem ud, som dem i eksempelvis ansigtet; så jeg købte en ”Fingerprikker” og begyndte selv... Det har så også virket, som sådan.. Nu har jeg bare en hård knold, der hvor de har været..? Jeg har siddet med en lygte og "lyst igennem" for at se evt. utøj... Men hvorfor har jeg stadigvæk "Pungsmerter"?

Og et andet spørgsmål er, at jeg har lidt "broccoli"agtige hvide plamager bag glansen... ? (Der er jeg alligevel en tøs mht. at bruge” fingerprikker” :-) Men hvad er det, og hvor kommer det fra (Er ikke voldsomt sexaktiv med flere) og kan man komme af med det?

På forhånd tak..

Knold Totten

SVAR:

Hej Knold Totten

Mht. knopper: Det lyder, som om du har fået nogle små ar, efter du har prikket dig selv. Jeg tror, at du nemt kan gøre det værre og mere tydeligt ved at prikke hul på dem.

Mht. "broccoli": Det kunne lyde som en virus, der kan give dette. Jeg kan selvfølgelig ikke være sikker; men du er nødt til at blive set af en læge for at få udelukket forskellige ting, bl.a. kønsvorter.

Venlig hilsen
Roland Knudsen