Hvordan undgår jeg rejsning, når vi kysser?

Vis spørgsmål

Hej :) Jeg er en dreng på 16 år, der har en vidunderlig kæreste. Vi har ingen planer om sex før ægteskab, da vi begge er kristne og ikke har lyst til at opgive vores tro for lidt sjov.

Derfor synes jeg, at det er lidt irriterende og pinligt, at jeg får rejsning, når vi kysser og holder om hinanden. Kan man gøre et eller andet for at forhindre, at man får rejsning? For der er mange år til, at jeg skal bruge det, og det irriterer mig ærlig talt lidt. Og det ville være ærgerligt, hvis hun forstod det, at jeg havde rejsning, som at jeg ville i seng med hende nu.

Håber I kan hjælpe mig :)

SVAR:

Hej

Det er flot, at I har besluttet ikke at have sex, inden I bliver gift. Det er noget, som I altid vil være glade for, at I har besluttet, især hvis I to en gang bliver gift.

Flov og forvirret

Jeg kan godt forstå, at du bliver flov, når det bliver svært at skjule, hvad du har lyst til. Og jo, jeg tror, at din kæreste kan blive overrasket eller forvirret, hvis hun mærker din rejsning, men det kommer an på, hvor meget hun kender til mænds seksualitet.

Forklar, hvad der sker

Men nogle piger kan nemt misfortolke, hvis de mærker en rejsning, fordi de ikke på samme fysiske måde kan registrere det samme hos dem selv. Nogle piger kan mærke, at de bliver lidt våde i skeden, men det er jo ikke lige så tydeligt som en rejsning hos en dreng. Hvis du ikke allerede har gjort det klart, må du fortælle hende, at du ikke vil i seng med hende før ægteskab, uanset hvilke signaler din krop sender. Gud har gjort din krop klar til sex nu, og det kan vi ikke lave om på.

Kan ikke forhindre rejsning

Som læge: Der er desværre ikke nogle piller eller andet, man kan gøre for at forhindre rejsning i din situation. En rulle Gaffa-tape ville sikkert virke, men det er nok alligevel en dårlig ide!!! Det vigtigste er nok, at du får fortalt, at din krop er klar til sex, men at du vælger at vente.

Roland