Hvordan skal det føles rigtigt at kysse?
Hej, jeg har spørgsmål om hvordan det skal føles rigtigt at kysse. Er det noget man skal kunne mærke man bliver tændt af? Eller er det forkert ikke at opleve det?
Har været sammen med min kæreste i lidt over en måned, men oplever ikke at blive tændt af at vi kysser, på trods af at jeg har mærket forelskelsen, men den har også været kortvarig.
Dog oplever jeg at blive tændt når han rører ved mig. Men det er som om når vi kysser, så sker der ikke rigtig noget. Det er kun meget få gange det har tændt mig. Er det normalt?
Den 24-årige

SVAR:
Kære 24-årige
Tak for dit ærlige spørgsmål.
Ja, det kan være helt normalt, at gnisten ikke altid er der, når man kysser. I har været kærester i en måned, og der er ofte mange nye følelser på spil – nervøsitet, usikkerhed og forventninger til både sig selv og sin partner. Alt dette kan påvirke, om man mærker gnisten.
Nogle har også brug for mere tid og dybere samtaler, før følelserne rigtig folder sig ud. Det kan også være, at den manglende gnist handler om, at du er i tvivl om forholdet – eller måske ikke længere føler dig "på".
Jeg håber, du mærker efter i dig selv, om det er det ene eller det andet, der fylder hos dig – og jeg ønsker dig alt det bedste fremover.
De bedste hilsner, Lea