Hvad skal man skrive for at begynde en samtale?

Vis spørgsmål

Hej Adam og Eva

Jeg er en dreng på snart 16 år, og jeg har en kæreste, som jeg skriver med hver dag.

Mit spørgsmål er: Hvad skal man skrive for at begynde en samtale, og hvordan skal man starte den?

Cc

SVAR:

Kære cc

Tak for dit spørgsmål. Skønt for dig, at du har en kæreste, som du kan skrive med hver dag :)

Om at begynde en samtale

Du spørger om, hvad man skal skrive for at begynde en samtale, og fortæller, at du skriver med din kæreste hver dag. Derfor går jeg ud fra, at det er på Messenger eller lignende, I skriver sammen, og det du spørger om er, hvad man skriver, når man begynder en “ny tråd”. Måske er det noget andet, du spørger om, men så må du lige skrive til os igen.

Konkrete forslag

Når man begynder en tråd, er det jo tit, fordi man har noget på hjerte, og da det er din kæreste, du skriver til, kan du begynde med at sige, hvor glad du er for hende, fx på en af de her måder:

  • Kære søde, smukke X
  • Hej smukke …
  • I går aftes kunne jeg ikke falde i søvn, for jeg lå og tænkte på dig. Jeg er bare så glad for …
  • Henne i skolen så vi en film, og det fik mig til at tænke på os …
  • Hej min ven, ja, for du er ikke kun min kæreste, men også min allerbedste ven.
  • Hey skat, jeg sidder lige og tænker på dig … har du tid til at mødes?

Hvad vil du med samtalen?

Der er et hav af måder at begynde en samtale på, men det vigtigste er, at du vil noget med samtalen. Generelt er det en god idé at spørge til, hvordan hun har det. Fx kan du spørge til, hvordan hendes dag har været. Eller hvis du ved, hun skulle noget bestemt, så spørg til hvordan det gik. Vis hende oprigtig interesse – ikke kun som kæreste – men også som hendes ven.

Snak også sammen

Når alt dette er sagt, vil jeg da også lige råde jer til at begynde at tale sammen og ikke kun skrive. “Face to face” er altid det bedste, for så kan man se hinanden i øjnene og mærke hinanden, når man taler sammen. Det næstbedste er Facetime – det er da virkelig smart, at man kan være sammen på afstand, og det kan man endda gøre, mens man står og skræller kartofler for sin mor. Ellers kan man jo også bare ringe sammen.

Du kan måske også få noget ud af at læse dette svar til en anden: Hvad kan man skrive til en pige, man er forelsket i?

Jeg håber, du kan bruge mine tanker til noget godt.

Held og lykke med forholdet, og hils din kæreste.

Mange gode hilsner
Claus Pihl