Hvad er de prikker, jeg har fået på penishovedet efter sex?
Hejsa, jeg havde for nogle måneder sex med en pige uden kondom. Jeg fik nogle små prikker på penishovedet og under forhuden. Jeg tog derfor til lægen og fik fucidin at smøre den i. Det gik væk efter 1-2 uger.
Men her forleden havde jeg sex igen med en pige, som jeg ved kun har været sammen med mig. Vi havde sex rigtig mange gange, og jeg har igen fået prikker på hovedet/forhuden. Jeg ved ikke, om jeg bare skal regne med, det går væk igen, og om det måske er pga., vi har haft så meget sex?
L, 18 år

SVAR:
Hej L
Det er svært at svare på med sikkerhed. Det kan, som du siger, være udtryk for noget irritation pga. hyppig sex. Hvis fucidin virkede sidste gang, var det formentlig noget eksem eller inficeret eksem dengang. Det kan det også være igen, og så vil fucidin formentlig virke igen.
Hvis det ikke forsvinder, skal man overveje, om det kan være kondylomer. Hvis det ikke forsvinder i løbet af nogle dage, synes jeg, du skal få en tid hos din praktiserende læge og få det undersøgt.
Mvh Boje Ehmsen