Har sagt jeg godt kan li' ham - hvad gør jeg nu?
Hej. Har lige set jeres svar, og det er virkelig dejligt, at jeg har set det. Jeg har så bare et andet spørgsmål: Nu har jeg så fortalt ham, at jeg godt kan lide ham, og jeg sagde også til ham, at jeg ved, vi ikke rigtig kender hinanden, men at jeg virkelig rigtig godt kan lide ham.. Og så sagde jeg bare, om vi ikke kunne være venner, fordi jeg var ikke sikker på, om vi er venner eller bekendte, men han sagde “ja, selvfølgelig” og gav mig så et lang kram.
Tidligere på dagen skal det lige siges, at en af hans gode venner, som også er en af mine gode venner, havde spurgt, hvad han synes om mig, og han havde sagt, at vi nok kunne være venner men ikke mere end det. Dagen efter jeg havde fortalt ham, at jeg kan lide ham, kommer jeg ind i prøverummet, hvor han sidder i orkestergraven med en af sine venner, og da jeg kommer ind siger vennen noget til ham og peger på mig og de griner.
I pausen fik vi øjenkontakt nogle gange også midt i stykket, da vi optrådte, men jeg ved ikke hvad og hvor, jeg skal gøre af mig selv, når han er i nærheden.. Jeg kan virkelig godt lide ham, og håber ikke, jeg er til for meget besvær for jer, men håber virkelig I kan svare eller give et råd om, hvad jeg kan gøre..
Kh Botte

SVAR:
Kære Botte
Jeg er glad for, at du kunne bruge mit første svar og du behøver ikke være bange for, at være til besvær, vi svarer dig gerne igen.
Jeg er ikke helt sikker på, hvad det er, du gerne vil have svar på? Jeg tænker, at du er forvirret omkring hans følelser for dig. Prøv og hold fast i det, han siger og viser dig ansigt til ansigt: "Ja, selvfølgelig" og giver dig et langt kram.
Forelsket
Forelskelsen kan godt spille en et puds, så der bliver tolket i alt, hvad der sker omkring en. Du ved jo ingenting om, hvad de to venner grinede af, selvom du oplevede det rigtig ubehageligt. Måske han også er usikker på sine følelser overfor dig og ikke vil gå så langt som til at sige det til sine venner? Vi kan gætte og gætte, men vi ved det ikke.
Han vil være ven med dig
Prøv og find ro i, at han gerne vil være din ven og så tag det derfra. Du er sikkert også selv usikker, så brug venskabet til at finde ud af, om det skal være jer to. Frem for alt, er det vigtigt, at du er dig selv. Hvis det hele bliver for besværligt, kan du også vælge at droppe jeres venskab eller melde ud til ham, hvad du gerne vil, men giv det lige lidt tid, ikk'.…
Kærlig hilsen
Vivian