Han ghostede mig, men er det helt slut mellem os?
For lidt over et halvt år siden mødte jeg en skidesød fyr. Vi begyndte hurtigt at ses og byggede et forhold op. Vi fik aldrig titel på, men var begge meget enige i, at vi kun ville se hinanden. Det var ham, som startede med at ville ses og opbygge noget, og han brugte meget tid på det. Vi valgte dog for ca. tre måneder siden at holde en pause. På trods af, at ingen af os havde haft så godt et forhold før, blev han presset af tid. Han havde en masse bolde i luften, og der var lang tids kørsel mellem os.
Jeg regnede med, at pausen ville være god for os og gøre os stærkere. Men tre uger inde i pausen ville jeg høre, hvordan han havde det. Der finder jeg så ud af, at han har blokeret eller slettet mig på alle sociale medier. Jeg har forsøgt at sende et brev og en sms til ham for at høre, hvad der foregår, men har intet svar fået tilbage.
Jeg forstår det virkelig ikke. Det sidste han sagde var, at han elskede mig helt vildt højt, og at vi nok skulle finde ud af det. Men hvorfor så blokere mig? Hvorfor droppede han mig på den måde og ikke på en ordentlig en? Jeg savner ham og elsker ham stadig helt vildt. Jeg prøver at tage mig af mig selv og komme videre, men det er svært, når jeg ingen afklaring har fået.
Er der nogen chance for, at det her stadig er en “pause” for ham, og at han måske kontakter mig igen?
Jeg håber, I kan hjælpe mig med at finde ud af, hvad jeg skal gøre.
Vh den ghostede, 20 år

SVAR:
Kære ghostede
Tak for dit brev, som jeg vil forsøge at svare på. Jeg kan virkelig godt forstå, det er svært at være dig lige nu. Brevet er fra dig med dit perspektiv, derfor bliver hans version ikke fortalt, og jeg tolker ud fra, det du skriver.
Dine følelser
I dit brev læser jeg både chok og et ønske om at kunne forstå hans reaktion. Jeg læser også en drøm om, at han kommer tilbage. Samtidig fornemmer jeg en vrede, som dog ikke er så tydelig men lige under overfladen. Det er mine tolkninger, da du ikke skriver det så direkte. Alle reaktioner er helt normale og forståelige. Du må træffe valget, men jeg kan dele nogle af mine tanker.
Jeg vil gerne sætte spørgsmålstegn ved drømmen. Jeg kalder det en drøm, for jeg tror, du godt ved, at når han har blokeret dig på diverse sociale medier, så kommer han ikke igen. Når du ikke har hørt fra ham så længe, og når der intet initiativ er fra hans side, så tænker jeg ikke, du skal vente på ham.
Hans reaktion og historie
Samtidig kan hans reaktion bekymre mig, når han reagerer på en sådan måde, uden du fornemmede, at han var så presset. Hvordan vil han så reagere under et virkeligt pres? Vi kommer ikke til at gå igennem livet uden modgang, og hans reaktion og handlemønster gør mig bekymret for, om han er moden nok til et forhold. I min verden er der er et stykke vej mellem hans kærlige ord og hans ukærlige handling.
Hvad er hans tidligere historie? Er der flere, han pludseligt har forladt? Ofte er det et handlemønster, man har med sig, at forlade/glide ud i stedet for at tage en åben konfrontation. Men det er hans vej og hans kamp, som du hverken kan eller skal gøre noget ved.
Få dine følelser ud
Det er svært at leve uden et svar, men jeg tror ikke, du får det. I hvert fald får du det ikke nu. Hvis du mærker vrede og frustration over det, så lad det få ord. Fortæl om det, få det ud af systemet, men modstå fristelsen til at holde fast på vreden og krænkelsen.
Hans reaktion var ikke i orden, men du er fri til at slippe og ikke bære det mere. Hvis det er svært at gøre alene, så opsøg en, du har tillid til og få vedkommende til at hjælpe dig med at slippe ham. Det er vigtigt at gå alle skridtene igennem det, der skal slippes, så det ikke hænger ved dig.
Giv slip og bliv fri
Så mit råd er: Giv slip. Lad drømmen forsvinde. Gem de gode minder og begynd igen at leve dit eget liv. Jeg synes ikke, du skal lade dig nøje med en drøm. Gå ud i verden med oprejst pande, led efter kærligheden og vid, at du er værdifuld, lige som du er. Læs mere om det i vores artikel Hvad er jeg værd?
Jeg ved ikke, om du tror på Gud, men jeg tror, Gud ser på dig med glæde og kærlighed.
Må din vej gå dig i møde.
Kh Dorthe Sandvad