Er menstruation to gange på en måned normalt?
Hej. Er det meningen for en pige som mig at have menstruation to gange på en måned? Der er lige gået 14 dage imellem.
Hilsen Santa

SVAR:
Hej Santa
Tak for dit spørgsmål til Adam og Eva.
Når man er voksen
Du spørger, om det er normalt at have menstruation to gange på en måned. Når man er voksen, og ens menstruation er regelmæssig, er det ikke almindeligt at have menstruation to gange på en måned.
Uregelmæssig menstruation
Men jeg regner med, at du er rimelig ung, og at din menstruation stadig ikke er regelmæssig. Derfor kan det sagtens forekomme, at menstruationen kommer to gange på en måned. Nogle gange kan man også opleve, at der kan gå flere måneder imellem menstruationerne. Der kan godt gå et par år med det. Det skal selvfølgelig være sådan, at menstruationen til sidst bliver regelmæssig, men du må give det lidt tid. Hvis man er stresset eller har meget at tænke på, kan menstruationen også være uregelmæssig.
Snak med en
Hvis du er i tvivl om noget, så er det godt at snakke med en, du har tillid til. Man kan også altid snakke med sin læge.
Håber mit svar giver mening for dig.
Kh. Marianne