Er det normalt at få smerter i lysken efter udløsning?

Vis spørgsmål

Hej.

Jeg er en mand på 24, der oplever en smule smerte omkring højre testikel og ind mod lysken, hvis jeg rører ved min testikel. Det er kommet efter udløsning for to dage siden.

Det føles, som om testiklen måske er kravlet lidt op og ved ikke, om den er kommet helt ned igen. Pungen er meget sammentrukkket også. Er dette normalt?

P

SVAR:

Kære P

Det lyder, som om du har fået noget irritation i sædlederen. Det kan være noget, som går væk af sig selv. Jeg ville give det et par dage og så kontakte egen læge, hvis det bliver ved.

Testiklen skal komme ned igen, ellers skal du søge læge.

Venlig hilsen
Roland Knudsen