Hvorfor smerterne og har mænd behov for udløsning?
Hej! Min kæreste får en gang imellem ondt i enten testiklerne eller i stedet mellem skridtet og navlen. Det kommer nogle gange, når vi har kysset og blevet lidt opstemt, andre gange har det ikke noget med det at gøre. Men han siger alligevel, at det aldrig er, når han er alene.
Han har ikke været til lægen, er det alvorligt eller er det normalt. Det plejer max at være et par minutter.
Et andet, måske relateret spørgsmål: Har mænd behov for at få udløsning, kan det være en slags "overbelastning", fordi han bliver for opstemt?
Hilsen Marianne,23 år

SVAR:
Hej Marianne
Det lyder ikke alvorligt. På det foreliggende har jeg dog ikke nogen oplagt forklaring på smerterne. Det ville kræve lidt flere oplysninger og undersøgelser for at komme med et diagnosebud eller en god forklaring. Hvis det er et problem eller bekymrer jer, kan I gå til lægen med det. Men som sagt er der ikke umiddelbart noget alarmerende i det.
Der er ikke noget anatomisk eller fysiologisk behov for udløsning. Altså forstået på den måde, at man skal have udløsning. Udløsning kommer i forbindelse med samleje eller masturbation. Hvis man afstår fra det, får man automatisk udløsning i forbindelse med søvnen.
Mvh
Boje