Drømte om pædagogens nøgne krop - mon hun også drømte?
Hey, jeg er en dreng på 13 år. Jeg drømte, at jeg var i et omklædningsrum og bum, der stod en pædagog fra skolen helt nøgen. (Lidt mærkeligt for det var mændenes omklædningsrum.. Men WTF det var en drøm) Jeg kiggede på hendes bryster og så grinte hun og sagde 'Hahaa, du kiggede' Så da jeg var færdig med at svømme, var hun der igen og sagde, se min kusse og rørte sig selv og sagde: Ha du kiggede, jeg svarer: jaa det lidt svært at lade være...
Og den næste dag i skolen (Udenfor drømmen self.) kiggede hun hele tiden på mig og rørte mega meget ved mig (Ikke sexuelt) Og jeg ville bare knalde hende............... Men det er bare lidt mærkeligt, synes jeg, at have våde drømme om en pædagog.... Føler som om hun kan læse mine tanker og ved lige præcis, jeg havde den drøm.. Det lidt skræmmende.
Men kan der komme en speciel forbindelse, hvis man drømmer det samme? Ved ikke om hun drømte det. Det ville være lidt mærkeligt.
Mvh D, 13 år

SVAR:
Kære D
Tak for din mail til Adam & Eva, hvor du beskriver den drøm, du har haft om pædagogen på din skole. Det er helt forståeligt, at det kan have været en mærkelig oplevelse.
Drømme lever deres eget liv
Først vil jeg sige, at mange oplever at have drømme af seksuel karakter i din alder, og det er der ikke noget underligt i. Hvis drømmen resulterer i sædafgang, kalder man det for en våd drøm, og det kan du læse mere om her: Våde drømme. Det er sådan med drømme – og også våde drømme, at man sjældent selv bestemmer indholdet. Ofte drømmer man noget, som ikke giver mening, eller som man ikke forstår, hvorfor man drømte. Når du i din drøm har drømt om din pædagog, betyder det derfor ikke noget særligt, og det er normalt at opleve, at ens drømme omhandler personer, som man kender fra sin dagligdag. Du behøver derfor ikke at skamme dig over, at du har drømt om pædagogen fra skolen.
Drømme er individuelle
Desuden spørger du om, om pædagogen kan have haft den samme drøm som digm og om der kan komme en speciel forbindelse, hvis man drømmer det samme. Til begge spørgsmål vil jeg svare klart nej. Drømme er individuelle, og hun har ikke drømt det samme som dig. Jeg tror, du følte, at hun gav dig ekstra opmærksomhed dagen efter, fordi du selv var meget opmærksom på, om dette var tilfældet. Måske har du så lagt mere mærke til hendes opførsel, end du normalt ville. Pædagogen ved ikke, at du havde den drøm, og det er bedst at holde det sådan. Jeg synes, at drømme, som den du havde, er private, og det er bedst, at det forbliver sådan. Men det er rigtig godt, at du skriver til os, når du bekymrer dig om drømmen.
Sex er meget mere end sex
I din alder er det helt naturligt at begynde at tænke på sex af og til. Du bestemmer dog selv, hvor meget opmærksomhed du vil give det. Min klare anbefaling til dig vil være, at du ikke skal give det for meget opmærksomhed endnu, da du stadig er meget ung. Her kan du læse mere om de ting, drenge oplever i puberteten: Fra dreng til mand.
Desuden er sex meget mere end bare sex. Sex bør altid hænge sammen med kærlighed, og det er et vigtigt råd, som jeg håber, at du vil tage med dig i dit liv. Derfor vil jeg også opfordre dig til at huske at respektere de piger og kvinder, som du omgås. Kvinder er ikke nogen, som man ’bare knalder’. Det er desværre sådan porno fremstiller sex, men det er der ikke noget sandt i. Derfor fraråder vi også, at man ser porno, da det giver et helt forkert billede af, hvad sex egentlig er. Sex er sårbarhed, ømhed og kærlighed og meget mere, som du nok skal erfare en dag.
Kærlig hilsen
Niels Peter Nielsen