Brunt væske på lagnet efter samleje - hvad er det?
Hej. Jeg har haft sex med min partner nogle gange og her sidste gang, da vi stoppede og jeg rejste mig fra lagnet, lå der noget brunt væske på lagnet. Pænt meget. Jeg har ingen smerte ud over ømhed, da jeg ikke har haft sex i en rum tid. Kan I hjælpe mig med, hvad dette er, da jeg synes, det var lidt pinligt?
Girl

SVAR:
Hej Girl
Det lyder til, at du har haft lidt brunligt udflåd i forbindelse med dette samleje. Brunligt udflåd er oftest almindeligt udflåd blandet med lidt blod fra fx skedens vægge, livmoderhals eller livmodermund. Blødningen skyldes som oftest hormonændringer fx før og efter menstruationen, men kan også komme fra en lille rift i skeden.
I alle tilfælde synes jeg, det lyder fuldstændig harmløst og det er ikke noget at skamme sig over. Det er jo ikke noget, man selv kan styre eller gøre for.
Håber dette opklarede dit spørgsmål.
Kærlig hilsen Eva Diemer