Bløder under p-piller - er det normalt?

Vis spørgsmål

Hej, jeg har taget p-piller i 3 år, og holder pause hver måned.. Jeg har altid taget dem, som jeg skal.

Har lige holdt pause, og har taget pillerne i fem dage nu, efter jeg havde min mens. Men nu bløder jeg lidt.. Er det normalt?

Babyface03, 19 år

SVAR:

 

Kære Babyface03

Jeg tror, at det, du oplever, er en gennembrudsblødning/pletblødning, som er helt normal, når man starter op med nye p-piller. Du skriver, at du har taget p-piller i 3 år uden problemer og du nævner ikke, at du har skiftet mærke, så den årsag kan udelukkes – ellers tjek lige at det er de samme p-piller.

Jeg vil ikke være så bekymret for den blødning, du beskriver, men den kan skyldes at dine p-piller ikke er stærke nok og at du har behov for en anden type. Hvis du oplever blødning igen, (eller hvis du fortsætter med at bløde), vil jeg anbefalde dig at kontakte din egen læge mhp skift af p-piller.

Håber at dette er svar nok – ellers er du velkommen til at skrive tilbage.

Mvh

 

Else Iversen

Annoncer