Vi skriver sammen hver dag, men er hun forelsket i mig?

Vis spørgsmål

Hej.

Jeg er 18 år gammel og går i 2.G. Jeg har aldrig været forelsket, men nu er jeg virkelig forelsket og føler, at jeg har fundet den eneste ene. Jeg blev forelsket i hende første gang, jeg så hende i 1.G. Vi går i klasse sammen. Jeg er ikke troende, og hun er muslim. Hun er 17 år gammel. Vi skriver sammen hver dag og har gjort det stort set siden starten af 1.G, men mest omkring skolen og lektier.

Jeg er nok den på skolen, hun skriver mest med af drengene og måske også af alle. Vi hjælper altid hinanden, og vi stoler også på hinanden. Jeg ved bare ikke, om hun også er forelsket i mig. Hvordan finder jeg ud af det, og hvilke parametre viser, at hun også er forelsket i mig?

A

SVAR:

Hej A

Tak for dit meget relevante spørgsmål. Jeg forstår godt, at dine følelser og tanker kan være vanskelige at gennemskue. Jeg vil forsøge at komme med mine tanker og et par råd til dig.

Venskab er godt!

Hvor er det faktisk fedt at I er blevet rigtig gode venner. I virker som et godt makkerpar, som er gode til at hjælpe hinanden og hygger jer i hinandens selskab – det er meget værdifuldt at have sådan en relation.

Nu er du så blevet forelsket i hende, og det gør bare det hele endnu mere spændende. Men jeg fornemmer også, at det gør dig lettere rundtosset i forhold til dine og hendes følelser. Du skriver, at du faktisk har været forelsket i hende ret længe. I den situation vil jeg opfordre dig til to ting:

Mærk efter og overvej

Den ene er at overveje, hvad det er ved pigen, som du holder af? Det kan være mange forskellige ting, som hendes humor, at hun er imødekommende, smilende, hjælpsom, hendes udseende og så videre.

Jeg synes også, du skal overveje, hvordan I kan tackle det med, at hun er muslim, og du er ikke troende. Altså noget der går på både hendes indre og ydre. Det kan være rigtig godt at reflektere over. Og det leder mig hen til det næste råd:

Du må sige det til hende

På et tidspunkt må du spille med åbne kort og fortælle, hvad du føler for hende. Og det er noget nemmere, hvis du på forhånd har overvejet, hvorfor du faktisk er vild med hende. Det gør måske også, at du får sagt det, du gerne vil og ikke glemmer ting, som er vigtige. Det kan jo være, at hun også er vild med dig, men bare heller ikke lige har sagt det?

Når du på et tidspunkt snakker med hende om, hvordan du har det, vil hun sikkert sætte pris på det, fordi du dermed viser ærlighed og åbenhed. Jeg tror, hun vil synes om det uanset, om hun er forelsket i dig eller ej. For nogle tager det længere tid at blive forelsket end for andre. Du blev det meget hurtigt. Måske er hun ved at blive det, men har brug for at opnå fuld tillid til dig, inden hun tør åbne for sine følelser. En åben snak kan være det, der skubber til de følelser.

Hendes signaler

Du spørger også, hvordan hun måske viser, at hun er forelsket i dig. Det er der ikke ét facit på, for jeg tror, det er meget individuelt, men hvis hun er forelsket, bliver hun ekstra glad, når hun snakker og er sammen med dig.

Måske kan du få noget ud af at læse artikler og svar til andre i vores tema Fra venner til kærester.

Jeg ønsker dig alt godt!

Venlig hilsen
Asbjørn Overby