Skæv forhud - skal det opereres?

Vis spørgsmål

Min forhud vokser skævt, det er cirka en halv cm kortere i den højre side end den venstre. Er det noget, der skal opereres eller ...?

E, 14 år

SVAR:

Kære E

Nej, det er ikke noget, som skal opereres. Forhuden skal kun opereres og dermed fjernes, hvis du ikke kan trække den tilbage. Hvis du har problemer med at trække forhuden tilbage, skal du tale med din læge om det.

Du kan læse mere i denne artikel Penis, forhud og testikler og en masse mere om puberteten og de mange forandringer i vores tema Pubertet - mest for drenge.

Håber at dette svar hjælper dig videre, ellers må du gerne skrive tilbage.

Kærlig hilsen
Else Iversen