Knop på testikel – kan det være kræft?

Vis spørgsmål

Hej, da jeg her forleden var i bad, tjekkede jeg lige mine testikler for god ordens skyld. Jeg mærkede på dem begge, og de føltes begge fine og glatte. Men jeg kunne dog mærke et slags sandkorn, taglknop e.lign. på den venstre testikel. Altså på selve testiklen under huden.

Jeg ved ikke, om jeg haft den i lang tid, men har aldrig lagt mærke til det. Jeg har ikke ondt eller er øm i testiklen. Er det normalt, at man godt kan have en slags knop, bums e.lign. på selve testiklen, eller hvad kan det være????????

J, 23 år

SVAR:

Hej J

Det bør helt sikkert undersøges hos din egen læge. Det kan være mange forskellige ting, hvoraf nogle er alvorlige, selvom det er sjældent.

Bestil en tid hos din egen læge og bliv undersøgt.

Vh Roland