Kan jeg gøre noget, så min penis ikke er så stor i slap tilstand?

Vis spørgsmål

Jeg er en mand på 25 år, som har det problem, at jeg har en ret stor penis. I slap tilstand måler den ca. 12 cm, og når den er stiv, er den ca. 21 cm lang og 15,5 cm i omkreds. Min kæreste kan godt lide, at den er stor, men det gør også lidt ondt på hende, når jeg presser den op i hende.

Når jeg tager i svømmehal, kigger mange unge drenge på min penis. Så her er mit spørgsmål: Er min penis større end andre mænds, eller virker den bare større?

Jeg barberer min penis en gang om ugen – elsker når den er glat. Men er der noget, jeg kan gøre, så den ikke er så stor i slap tilstand? Selv i badebukserne kan man se, hvor stor den er.

PS Jeg håber, I kan hjælpe mig med mit spørgsmål.

Vh. P

SVAR:

Kære P

Tak for dit spørgsmål.

Meget er normalt

Mennesker kan se meget forskellige ud og stadig være normale. Nogle mennesker ligger i yderkanten af normalområdet – ganske få er procent er fx mere end 2 meter høj, og få procent er rødhårede. Men det er stadig helt normalt.

Du har ret i, at din penis er større end de flestes. En gennemsnitlig penis er 9,15 cm i slap tilstand (mellem 4 og 12 cm) og 13,12 cm i erigeret/stiv tilstand. Det er kun få procent (nok ca. 6 %), som har en penislængde på mere end 21 cm i erigeret tilstand. Du ligger altså i den øvre ende i normalområdet.

Der er dog et stykke op til verdensrekorden. Den har amerikaneren Jonah Falcon. Hans penis er blevet målt til 24 centimeter i slap tilstand, 34 centimeter i erigeret tilstand og 20 centimeter i omkreds.

Kan ikke ændre størrelsen

Der findes ikke rigtig metoder til at gøre penis hverken større eller mindre. Det bedste du kan gøre er nok at forsøge med forskellige typer badebukser. Jeg vil tro, at løse badebukser gør det sværere at se størrelsen af din penis.

Når du barberer den, vil den også se større ud, end når den er ubarberet.

Du kan læse den her artikel fra videnskab.dk, som fortæller lidt om penisstørrelser.

Mvh Morten Damm