Hvorfor revner og noget hvidt på penishovedet efter samleje?
Hej Adam og Eva
Jeg er en dreng på 16 år, som lige har haft sit første samleje. Men et par dage efter begyndte jeg at få sådan noget hvidt noget på mit penishoved, og nederst på penishovedet, der hvor "kraven", eller hvad det hedder, er, er der små revner.
Har forhudsforsnævring, så måske er det derfor. Kan I hjælpe mig?
Anonym, 16 år

SVAR:
Hej anonym
Hvis du ikke brugte kondom, tror jeg, det drejer sig om en infektion. Jeg synes, du skal gå til læge og få det undersøgt. Du kan også blive undersøgt på en klinik for kønssygdomme. De findes på hospitalerne i de større byer, og der kan man typisk møde op uden en aftale. Søg blot på internettet på "klinik for kønssygdomme" i din by eller region.
Hvis du brugte kondom, kan det være en allergisk reaktion over for indholdsstof i creme eller gummi, for eksempel latex. En allergisk reaktion vil oftest forsvinde efter nogle dage, hvis man ikke længere udsættes for det, man er allergisk overfor.
Men din beskrivelse lyder mest som en infektion, så jeg anbefaler et lægebesøg!
Hilsen Lars Dysager