Hvordan skal jeg tolke ham - kan han li´mig?

Vis spørgsmål

Jeg er en pige på 17 år, der snart bliver 18, jeg går i tiende klasse.

Der er en dreng i min klasse, som jeg synes virker ret søde. Men han virker også meget player agtig, selvglad (tror ikke lige det er det rette ord, men kan ikke lide komme på andet).

Der er sket nogle ting, der gør, at jeg ikke kan lade være med at tænke på, om han måske er interesseret i mig. Hvad kan jeg gøre for at finde ud af det?

(Spørgsmålet er forkortet af redaktionen. Læs evt. hele spørgsmålet her nedenfor eller scroll ned til svaret)

Jeg ville fortælle noget der skete i tirsdags på skolen:

De fleste havde fri, mens nogen andre havde modul fag. Jeg var en af dem der havde fri og det var han også. Men jeg skulle have e-mat, så jeg tog hjem og kom oppe på skolen igen. Da der stadig var et stykke tid end timen skulle begynde gik jeg ind i min egen klasse. Og der sad han i vores klasse ved katederet der var en pc på bordet, som han spille på. Men i klassen sad der også en anden pige fra min klasse. Hun spillede også spil. De spurgte hvad jeg skulle også videre, og jeg svarede. Så snakkede vi bare om alt mulig andet. Så kom vi ind på noget andet: De spurgte, hvorfor jeg aldrig snakkede mit eget sprog (tyrkisk) og jeg svarede dem. Så kom vi ind på hans sprog (arabisk). Vi havde det rigtig sjovt. Han gik ind på google translate og skrev på dansk og oversat det til tyrkisk, jeg skulle rette det osv. Så skrev han noget, hvor jeg ikke måtte kigge, men sig, hvad det betød osv. Så skrev han noget på dansk og oversatte det til tyrkisk om pigen fra klassen osv. Men hun fik al

drig af vide hvad det betød. Det han skrev om mig var altid søde og kærlige ting, det han skrev om pigen var kun meget lidt ondt, men ikke sådan at man ville blive sur over det.

Senere skrev vi bare på tavlen med tusser. Han sagde at vi skulle prøve og skrive noget og se hvem der skrev pænest. Jeg sagde at jeg vidste udmærket godt, at han skrev meget pænt, fordi jeg havde set hans skrift føre. Men igen skrev han søde ting om mig, men også om pigen. Han skrev mit navn stort på tavlen, med okay pænt skrift.

Men tiden kom og jeg blev nød til at gå. Jeg plejer normalt ikke at bruge min matematik bog, men det skulle jeg så denne gang, så jeg gik ned i klassen for at hente den. End jeg gik ud af døren spurgte han om jeg skulle med og se deres konkurrence i morgen, så sagde jeg nej desværre for der er ikke plads, men ellers ville jeg meget gerne med, sagde jeg, så nikkede han og svarede okay.

Da timen var slut gik jeg ned i klassen for at lægge min bog i skuffen stod der stadig mit navn med stort men der stod under det at jeg var en sød pige. Jeg blev ret glad da jeg så det..

Men han er halvandet år yngre end mig. gør detnoget eller? Og da vi snakkede om alder spurgte han hvor gammel jeg var og hvad jeg blev, hvornår. Da jeg svarede ham blev han overrasket..

Vi fik nye pladser i torsdags, hvor vi skulle side tre på en række. Jeg satte mig ved vinduet og min veninde siden af, så kom han og satte sig ved siden af min veninde. Han laver mærkelig tegn og ansigter bad min veninde.

Og det skal lide siges at han har tidliger gået i klasse med min veninde og de var kærester, da de var små.

Han smiler staid til mig osv.

Jeg synes det er ret svært at finde ud af..

kan han lide mig? eller er det ganske normalt? Jeg har virkelig brug for hjælp og råd. Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre, jeg har så mange spørgsmålstegne i hovedet. Jeg tænker kun på ham.

Jeg ved gpdt at det blev al al for langt, og for landtrukkende, men..!

Håber I kan hjælpe bare en smule.

På forhånden tak!

Hilsen den forvirrede pige.

SVAR:

Kære forvirrede pige

Tak for din henvendelse. Det er godt du søger råd og vejledning.

Kan han li mig?

Du har oplevet at en sød dreng fra klassen har vist dig interesse og opmærksomhed. Det er helt naturligt, at du bliver nysgerrig på, hvad det handler om: ”Er han vild med mig”? ”Spiller han op til alle”? ”Er han bare én, der forsøger at score alle de piger, der kigger på ham”?

Det kunne være rart, hvis du lige kunne få et klart svar på det. Men det er der nok ingen, der kan give dig svar på, måske ved han det i virkeligheden heller ikke selv.

Jeg tror det er rigtig vigtigt, at du ikke har for travlt med at forsøge at indlede et forhold til ham. Du spørger, hvad du helt konkret skal gøre og jeg vil gerne give dig et par råd.

Sats på venskab

Jeg tror, det vil en god ide, at lære ham bedre at kende og i første omgang satse på venskab. Prøv at finde ud af, om I har fælles interesser, så I kan gøre noget sammen. F.eks. dyrke sport, musik eller gå i biffen sammen. Det kan være en go ide at være flere sammen end bare jer to. Prøv at være sammen med dem, han også er sammen med, og find ud af, hvordan han er som ven, når I er sammen med andre.

Lær ham bedre at kende

Når I kender hinanden lidt bedre og har fundet fælles interesser, så kan det være, at det viser sig, at det er superdejligt for jer begge, at I er venner. – Måske endda bedste venner. Måske udvikler jeres forhold sig til, at I begge to lige så stille bliver klar til at være kærester. – Det er der kun tiden, der kan vise. Jeg synes, det er vigtigt at tage små skridt og ikke at have for travlt. De små skridt kan I tage ved at indlede et endnu tættere venskab. – Det er nemlig godt at lære hinanden at kende og mærke hinanden som venner over længere tid. Hvis I skal være kærester, så tror jeg, det er godt for jer, at I har brugt god tid på at være sammen og lære hinanden at kende som venner først.

Aldersforskellen

Du spørger, om det gør noget, at han er halvandet år yngre end dig. Jeg tror ikke du skal tænke så meget på jeres aldersforskel. Det behøver ikke betyde det helt store. Det betyder langt mere om I har noget tilfældes og om I kan respektere hinandens forskelligheder og forskellige kultur.

Som du kan se i det jeg har skrevet til dig, så kræver det tålmodighed og tid for at du kan finde ud af om han er noget for dig. – Den tid tror jeg er givet rigtig godt ud.

Held og lykke og spørg endelig igen, hvis du har brug for det.

De bedste hilsner Annette