Genert - hvordan flirte og spørge om hun vil være kærester?
Jeg har for et halvt års tid siden mødt den her pige til min sport, som jeg snakker rigtig godt med, set i lyset af at vi begge er en smule generte.
Jeg tror godt, vi kunne blive kærester, da jeg tror, vi godt begge kan lide hinanden. Men da vi går til samme sport er spørgsmålet så: Hvordan får jeg spurgt hende på en måde, så at hvis hun siger nej, og så det ikke bliver akavet at gå til samme sport.
Jeg er 14 år og hun er 13 og vi går på samme skole og spiller som sagt samme sport. Desuden har jeg aldrig haft en kæreste før, så vil gerne have tips til, hvordan jeg skal flirte med hende, uden det bliver for overdrevet.
Hilsen den forelskede

SVAR:
Kære ” den forelskede”
Tak for dit brev. Jeg sidder og smiler, mens jeg skriver lidt ned til dig. Jeg smiler, fordi du lige nu oplever noget helt fantastisk. At være forelsket kan mærkes i alle kroppens celler (-: Men, det er desværre også forbundet med en portion frustration og forvirring.
Du beskriver et forhold til en pige, som du kender ret godt. I er sammen i skolen og til sport i fritiden. Du vil gerne være kærester med hende og du tror, dine følelser er gengældte. MEN, hvordan finder du ud af det??
Tør du satse?
Jeg tror, du skal gøre op med dig selv, hvad du inderst inde har det bedst med. Vi er meget forskellige som mennesker.
Hvis man ser på de to yderpunkter; Nogle mennesker taler lige ud af posen og møder livet uden at tænke så meget over det. Deres direkte facon giver dem hurtig afklaring, men de kunne måske godt tænke sig, at de en gang imellem tænkte, før de talte. En sådan person ville nok bare spørge pigen og få det svar, der nu var…. Andre mennesker er så generte, at de næsten ikke tør åbne munden overfor et menneske, som de ikke kender virkelig godt. Den type mennesker ville måske ønske, at de tænkte knapt så meget over deres handlinger, så de turde komme frem med det, de gerne ville.
Du skriver, at du er af den mere generte type. Det er bestemt ikke en dårlig ting. Det vigtigste er, at du har det godt med at være dig – og ikke synes, at du skal være anderledes. Det er nemlig sådan, at det, der betyder mest for os, også er det, der er forbundet med størst risiko. Der er meget på spil, hvis du skal spørge pigen, om I skal være kærester. Der er meget mere at miste, end ved de mere ligegyldige ting i livet. Derfor er det vigtigt, at hvis du vover at spørge hende, at du så gør det på en måde, som er dig. At du ikke gør det, som du har set andre gøre, fordi det ser rigtigt ud.
Skal vi være kærester?
Nu har jeg lige argumenteret for, at du selv skal finde ud af, hvordan DU vil gøre det, men jeg vil da gerne komme med lidt tanker.
Jeg synes, det er dejligt, at du skriver, at I snakker godt sammen, det må være jeres vej frem. Find flere måder at snakke sammen på. SMS, Facebook, Skype og andre sociale medier. Det er måske lidt mere ok at chatte end at opsøge hende i et frikvarter? Det handler om at lære hinanden godt at kende og at lave en masse sjov sammen. Lige pludselig kan det være, at det rigtige tidspunkt dukker op – og du kan spørge hende, eller hun spørger dig???
Når det er sagt, vil jeg opfordre dig til at læse:
”Plusser" ved at vente med at få en kæreste
Lige nu føles det måske som det eneste rigtige at få fat i hende pigen, men der er også rigtig mange fordele ved at vente med at få en kæreste.
Jeg vil ønske dig held og lykke - og jeg håber, du finder din vej frem (:
Kærlig hilsen Helle