Forhudsforsnævring - kan jeg gå til læge uden mine forældres viden?

Vis spørgsmål

Hej Adam og Eva

Jeg er en 16 årig dreng, som har forhudsforsnævring. Jeg vil høre, om man kan tage til lægen selv og blive opereret, uden ens forældre skal vide det, og om man kan voksne fra det eller træne sig væk fra det? Og hvis man træner sig til at kunne trække den helt tilbage, er der så overskud af forhud?

Hilsen anonym :-)

SVAR:

Hej Anonym

Man kan ikke træne det væk. Mange vokser fra det, uden det giver nogen problemer.

Læs også artiklen: Penis, forhud og testikler

Man kan godt tage til lægen, uden ens forældre ved det. Så du kan godt bestille en tid hos jeres familielæge, uden at dine forældre får det at vide.

Roland