Fødte barn efter voldtægt, men for stram til sex – hvad gør jeg?

Vis spørgsmål

Hej Adam og Eva. Jeg er 20 år bliver snart 21. Jeg har sat et dejligt liv i verden, nemlig min dejlige søn på 3 år. Dog er min søn et barn/afkom af en voldtægt (elsker ham over alt på jorden alligevel).

En voldtægt gør meget ved en; var jomfru da det skete, blev gravid med min søn og fødte ham. Men har aldrig haft en kæreste siden.

Jeg er nu på det stadie, hvor jeg synes, det kunne være sjovt at udforske og finde glæden ved intime forhold. Dog tillader min krop det ikke; jeg er simpelthen alt for stram, og det virker umuligt, har prøvet alt, har læst forskellige med samme problemer, snakket med gode veninder osv. Men intet synes at hjælpe.

Jeg forstår det ikke, jeg har kunnet føde en fantastisk og fuldkommen dreng, men nu kan jeg ikke engang have intim kontakt med en mand. Jeg har helt ærligt ikke lyst til at gå til lægen, da jeg desværre er en af dem, der helst gerne vil blande læger udenom så private sager.

Er det muligt at kunne få lidt feedback her??

Venligst Tine, 21 år

SVAR:

Kære Tine!

Når jeg læser dit brev, bliver jeg rigtig imponeret! Så allerførst vil jeg bare sige: Hvor er du dog en modig kvinde. Det er tydeligt for mig, at du er et menneske, der virkelig har store evner for kærlighed. At du har valgt at beholde din dreng er en stor beslutning, som du aldrig vil fortryde.

Derfor må det også være meget smertefuldt for dig, når det intimt seksuelle ikke vil fungere, for det er klart, at det er noget, du ønsker, skal være en del af dit liv. Her tænker jeg, at din krop måske bare skal have lidt tid.

Du fortjener det bedste - det er værd at vente på!!

Ud fra det, du skriver, kan jeg ikke se, om du har prøvet at have sex. Men hvis du har, lyder det ikke til, at det har været i et kæresteforhold, hvor I har haft et gensidigt forpligtende forhold til hinanden – du skriver, du ikke har været i et kæresteforhold siden voldtægten.
De bedste rammer for sex er efter min mening et gensidigt forpligtende forhold, som er præget af gensidig tillid og tryghed. Jeg tror, du dybest set er nødt til at vente på en mand, der er villig til at vente på dig. En mand, der er villig til at give dig den tid, du har brug for til at blive fortrolig med det seksuelle.

Sex og tryghed hører sammen

På det, du skriver, lyder det, som om du er lidt foran dig selv – og din krop nægter simpelthen at blive forceret. Du er 21 år og har livet foran dig – giv dig tid til at vente.

Læs også disse artikler: Vejen til god sex og Værd at vente på.

Konkrete råd

Hvis det seksuelle ikke fungerer i et par, så er et råd, der fungerer for mange, at love hinanden, at de ikke vil have sex det næste stykke tid – fx tre måneder. Det er ikke tilladt at røre intimt ved hinanden, men kram osv. er tilladt. Det vil give intimiteten i kærligheden ro til at vokse frem igen.

På det rent fysiske plan kan du lave knibeøvelser (dem kan du finde på Nettet). Dette vil give dig en større kropsbevidsthed i bækkenregionen, og du vil sjovt nok også blive bedre til bevidst at slappe af.

Læs også dette svar til en pige, der oplever lignende problemer som dig:

Problemer med sex efter dårlige seksuelle oplevelser – hvordan komme videre?

Rigtig god vind fremover
Tove