Fascineret af at se voldsporno – er jeg homo?

Vis spørgsmål

Hej.

Jeg er en ung mand på 21 år, og jeg skriver ind til jer, da jeg ikke føler mig komfortabel med at sige dette til mine nære bekendte.

Jeg oplevede for nogle måneder siden at blive sparket i mine testikler via en udfordring ude i byen fra en ven. Underligt nok så tændte det mig rigtigt meget, og en fascination udviklede sig. Nu kan jeg simpelthen ikke gå en eneste dag uden at se på penistortur. Det lyder meget ubehageligt, men jeg vil gerne vide: Gør denne fascination mig til homo?

KH S

SVAR:

Hej S

Tak for dit spørgsmål. Jeg er glad for at du har mod til at kontakte os.

Porno påvirker din seksuelle lyst

Når det handler om vores seksuelle lyst, bliver den påvirket af forskellige indtryk. Hvis vi oplever seksuel udløsning/orgasme med en anden oplevelse samtidig, kan vores hjerne knytte disse ting sammen fremover. Det betyder, at hvis orgasme sker i forbindelse med vold, kan der opstå en seksuel lyst knyttet til vold. Når du så styrker oplevelsen ved at se voldsporno, bliver forbindelsen stærkere. I dit tilfælde, hvor du for tiden ser den slags porno dagligt, er du i gang med at gøre koblingen i hjernen stærk.

Du kan læse mere om det i vores artikler
Porno skader din sexlyst
Porno gør dig ensom
Sådan skaber porno afhængighed

Venner og følelser

Det virker ikke, som om din oplevelse for nogle måneder siden var særlig rar. Du fortæller ikke meget om den, men jeg sidder tilbage med nogle spørgsmål til det:

  • Hvad gjorde det ved dit forhold til ham/hende, der sparkede dig?
  • Hvilke følelser sidder du tilbage med efter det?
  • Hvordan er du i øvrigt sammen med dine venner?

Sex, følelser og relationer

Vores seksualitet er ikke isoleret fra vores følelser og vores relationer til andre. Hvis du ønsker, at din seksualitet skal være en positiv energi, som skaber intimitet og kærlighed i dit forhold til en partner, er det værd at spørge, om det er en god ide at blive ved med at fodre din hjerne med voldsporno. Er det sådan, du ønsker at udleve din seksualitet?

Vold på andre er strafbart, og det kan føre dig i en retning, som er svær at styre. Ud over smerten kan vold på dig selv føre til impotens og ødelægge din mulighed for at få børn.

Bliver du homo af det?

Du spørger, om din fascination gør dig til homoseksuel. Nej, ikke nødvendigvis. Det afhænger igen af, hvad du vil med din seksualitet.

Hvis du ønsker at bryde med din fascination af at se penistortur, kan det blive hårdt arbejde, og jeg vil opfordre dig til at tale med en ven om det i første omgang, og måske også en terapeut eller psykolog. Du kan finde nogle forslag på AdamogEva.dk. Jo længere du venter, jo sværere bliver det måske at ændre på det.

Jeg vil ønske dig alt godt med arbejdet.

Venlig hilsen
Peter

Opdateret 15.10.2020