Er jeg forelsket eller bare fysisk tiltrukket af ham?

Vis spørgsmål

Hej Adam og Eva

Først og fremmest tak for en rigtig brugbar hjemmeside! Den sætter jeg stor pris på. Der er dog én ting, jeg synes, jeg mangler et svar på.

Jeg har mødt en dreng, som jeg har kendt i en lille måneds tid. Han er super sød, og jeg kan rigtig godt lide at bruge tid med ham. Jeg har hele tiden lyst til at skrive til ham og sidde ved siden af ham og sådan.

Derudover bliver jeg “tændt”, næsten hver gang jeg tænker på ham eller kigger på ham. Det synes jeg ikke, jeg har prøvet før – selvom jeg vil sige, at jeg før har haft crushes – jeg har bare ikke kunnet mærke dem så fysisk. Hvad betyder det? Er jeg forelsket eller bare fysisk tiltrukket af ham? Jeg synes, det er svært at finde ud af. For jeg har det ikke sådan, at jeg synes, alt hvad han gør er fantastisk – men jeg holder hele tiden lidt øje med ham og hvor han er, når vi er samme sted.

Hvad er “symptomerne” på at være forelsket og ikke bare fysisk tiltrukket? Eller er det de samme symptomer?

Tak på forhånd!

Vh. Anonym kvinde, 21 år

SVAR:

Kære Anonyme kvinde

Tak for dit spørgsmål.

Forelskelse og fysisk tiltrækning

Forelskelse, crush eller bare fysisk tiltrukket – det er ikke altid til at finde ud af, hvad man er! Især fordi følelser og den fysiske tiltrækning ofte hænger sammen. Ren fysisk tiltrækning handler vel om, at du ser en fyr og synes, han ser godt ud – måske dagdrømmer du om de fysiske ting, du kunne gøre sammen med ham, men du er ikke rigtig interesseret i at lære ham bedre at kende, og du dagdrømmer ikke om en fremtid sammen.

Så det du beskriver: At du holder øje med ham, gerne vil bruge tid med ham, skrive til ham, osv. – det tænker jeg er mere end bare en fysisk tiltrækning. Du vil gerne lære ham bedre at kende. Et crush eller en forelskelse behøver jo ikke være, at du sætter den anden på en lyserød sky, hvor alt hvad han gør er perfekt – det er jo faktisk stærkere at se den andens fejl og alligevel holde af ham/hende!

Næste skridt

Den bedste måde, du finder frem til, hvordan du føler for ham, er at fortsætte med at bruge tid med ham og lære ham godt at kende. Derved finder du ud af, om dine følelser og din tiltrækning bliver ved eller går i sig selv igen. Og vigtigst af alt finder du ud af, om I er gode for hinanden. Ikke alle crushes/forelskelser skal jo ende ud i et kæresteforhold.

Hvis du tror på Gud, kan jeg også varmt anbefale at bede Ham om at hjælpe dig med at finde den rette for dig. Han er en suveræn wingman!

Rigtig meget godt til dig i dit liv!

Skriv igen, hvis du ikke synes, du fik svar på dit spørgsmål.

Venlig hilsen
Maria