Er det ok at have seksuel relation til to piger samtidig?

Vis spørgsmål

Hejsa, er 20 år og onanerer hele tiden. Har en veninde som jeg har onaneret sammen med tit, og er rigtig gode venner. Men nu er jeg kommet i et forhold, hvor jeg får meget sex, hvilket er rigtig skønt, men jeg har stadig lyst til at onanere sammen med min veninde. Er det i orden? Vi onanere bare sammen og ser porno. Jeg er kun sammen med min kæreste. Skal lige siges, jeg kendte min veninde før min kæreste, men vi har ikke onaneret sammen, siden jeg fik en kæreste.

Den forvirrede, 20 år

SVAR:

Kære “forvirrede”

Er det ok at have en seksuel relation til to piger på én gang?

Du fortæller, at du har en veninde, som du har kendt gennem længere tid. Når du har været sammen med hende, har I ofte brugt at onanere og se pornofilm sammen. Nu har du fået en kæreste og stiller spørgsmålet, om det er ok at fortsætte med at onanere sammen med din veninde.

Efter min mening er det, der foregik mellem dig og din veninde en form for seksuel relation. Jeg forstår dig sådan, at I ikke rørte ved hinanden, men kun jer selv. Alligevel ser jeg det som en seksuel relation, fordi I foretager en seksuel handling, som I er fælles om. På samme måde ville jeg også anse det som en seksuel relation, hvis I dyrkede telefonsex med hinanden.

Nu har du så fået en kæreste, som du også har en seksuel relation til. Du skriver, at du ‘kun er sammen’ med hende. Det forstår jeg sådan, at du kun har sex med hende og altså ikke med din veninde. Da du har sex med din kæreste, er det altså også en seksuel relation. I mine termer spørger du derfor: Er det ok at have en seksuel relation til to piger på én gang?

Hvordan ville du selv have det med at dele din kæreste med en anden fyr?

Det synes jeg ikke det er ok. Hvis du mener noget for alvor med den kæreste, du har fået, synes jeg, du skal afholde dig fra det. Du kunne jo overveje, hvad hun ville svare dig, hvis du spurgte hende, hvad hun synes om det.

Jeg forestiller mig, at hun ikke ville bryde sig om, at du havde den form for samvær med en anden pige. De fleste piger foretrækker at have deres mænd for sig selv, ligesom jeg forestiller mig, at du også gerne vil have din kæreste for dig selv.

Hvis vi legede med den tanke, at din kæreste var ligeglad, hvad ville det så fortælle om hende?

Det ville fortælle, tænker jeg, at hun ikke bekymrer sig så meget om, hvem du har seksuelle aktiviteter med. Det kunne også fortælle, at du ikke skal blande dig i, hvem hun har seksuelle aktiviteter med. Med andre ord kunne det fortælle om jeres forhold, at det ikke er et forhold, der er bygget på troskab og hengivenhed, men måske mere på egoisme og tilfredsstillelse af egne behov.

Hvad tænker du om det? Er det sådan et forhold du ønsker dig?

Sådan ser tingene ud fra min vinkel. Måske det i virkeligheden også var det, du selv tænkte, da du valgte at skrive til os og ikke bare fortsatte dine seksuelle aktiviteter med din veninde. Jeg synes, det var en god og klog beslutning, at du valgte at stoppe med det. Den synes jeg, du skal holde fast i.

De bedste hilsner fra
Benny