Er det normalt med blod i sæden efter klamydia?

Vis spørgsmål

Hejsa - jeg har i en periode på godt 2-3 måneder haft blod i min sæd umiddelbart efter en klamydia. Jeg er ved at komme af med det, tyder det på.

Men jeg har samtidig geléagtige klumper i min sæd og vil derfor høre, om det har nogen sammenhæng. Jeg har været hos lægen, og han mærkede på mine testikler, og der var intet unormalt at mærke. Jeg synes bare alligevel, det er besynderligt. Jeg overvejer at tage til et laboratorie og få tjekket min sæd, fordi jeg har på fornemmelsen, den ikke er god.

Mvh mand, 18 år

SVAR:

Kære mand på 18 år

Tak fordi du skriver til os.

Det er vigtigt, at du tager din egen sundhed seriøst, og det er også godt, at du allerede har været hos din egen læge.

Klamydia og blod

Blod i sæden i forbindelse med klamydia er ikke ualmindeligt. Forandringer i konsistensen kan også følge, men hvis din klamydiainfektion er blevet behandlet med antibiotika og er overstået, så bør det normalisere sig igen.

Er du blevet behandlet? Måske du skal testes igen?

Sædkvalitet

Du kan godt få testet din sædkvalitet på et laboratorium. Her tester man, hvor mange levende sædceller der er. Men det er måske ikke så vigtigt lige nu, medmindre du planlægger at få børn i nærmeste fremtid.

Det vigtigste lige nu er at være sikker på, at du ikke stadig har klamydia (eller en anden kønssygdom). Måske du skal kontakte din egen læge igen, hvis det er noget tid siden, du var der sidst.

Mvh Morten