Er det min forhud, eller hvorfor har jeg smerter i penis ved samleje?
Hej Adam og Eva
Jeg har i flere år bøvlet med at opleve enten følelsesløshed eller smerter i penis under sex. Min glans er ret følsom, og jeg har det med at spænde meget i penis, når jeg har sex. Jeg har prøvet at lade være, men det sker helt automatisk, og jeg er i tvivl, om det er normalt?
Det gør, at jeg har meget svært ved at komme under sex, og ofte ender jeg med at måtte afbryde, fordi jeg er helt følelsesløs eller har ondt i penis. Når jeg så endelig har oplevet at få udløsning, er det oftest netop bare det, og jeg oplever ikke, at jeg får orgasme. Da jeg som 11-12 årig onanerede, var orgasmerne meget tydelige, men nu føler jeg næsten ikke noget andet end lettelse over faktisk at være kommet.
Jeg har været ved læge et par gange pga dette, men de har ikke rigtig gjort noget ved det. Jeg kan sagtens få udløsning gennem onani, men det er også tit en blanding af smerte og nydelse. Min forhud føles stram og klæber sig ligesom til glans, så den er svær at trække tilbage i både slap og stiv tilstand. Mine læger mener ikke, det er en forhudforsnævring, men har givet mig noget diproderm creme. Det har dog ikke givet nogen effekt.
Det går mig en del på, da jeg faktisk ikke rigtig nyder sex eller onani, selvom jeg har stor lyst til det. Jeg er meget i tvivl, om jeg gør noget forkert; om det er fysisk, eller om det er mentalt osv. Håber, I kan give mig et lille praj om, hvad det kan være.
Bonus info: Jeg onanerer ca. en gang dagligt og vasker mig kun med vand bag forhuden.
Mvh N, 25 år

SVAR:
Hej N
Jeg kan godt forstå, det er et stort problem for dig. Vi er skabt til at nyde sex, så det er frustrerende, når vi ikke kan det.
Jeg kan desværre ikke komme i tanke om nogen medicinsk årsag til det, du oplever. Hvis du er overbevist om, at forhuden er stram, kan du spørge din egen læge om muligheden for at blive undersøgt af en urolog, som er specialist i den slags ting. Han/hun vil også kunne udelukke andre årsager til dine problemer.
Du kan også blive set af en sexolog, som er specialist i problemer med sex.
Dette er nogle ideer til, hvordan du kan komme videre.
Vh Roland Knudsen