Hvorfor har jeg smerter ved penishovedet?

Vis spørgsmål

Hver gang jeg bare snitter eller rører ved kødet på indersiden af penis, hvad det så end hedder, er det virkelig ømt, i hvert fald gør det meget ondt at røre ved, hvad skal jeg gøre?

M, 13

SVAR:

Kære M

Jeg er i tvivl, om du mener, det er indersiden af forhuden, som er meget øm, eller om det er selve penishovedet (glans), som er meget ømt. Begge områder er følsomme, og fx rifter, hudafskrabninger eller eksem i de områder vil føles meget ømt.

Det virker til, at området hos dig er usædvanligt ømt og smertefuldt, og jeg tænker, at det ville være hensigtsmæssigt, at du får en tid hos din egen læge for at blive undersøgt for, om der kunne være noget hudinfektion i området. Man kan få hudinfektioner af både svamp og bakterier i det område, og det kan gøre huden meget rød, øm og smertefuld.

Under alle omstændigheder vil jeg anbefale dig at vaske området forsigtigt med vand og sæbe hver morgen og aften, da det i sig selv ville kunne bekæmpe en evt. infektion.

Mvh Boje