Der kommer sperm ud 2-3 gange om dagen - er det normalt?

Vis spørgsmål

Hej

Mit spørgsmål er: Uden at jeg gør noget og bare tænker lidt på sex, så kommer der sperm ud. Er det normalt?

Der kommer også sperm ud, når den ikke er stiv. Hvad kan jeg gøre, så der ikke kommer noget ud? Det sker 2-3 gange om dagen. Virkelig irriterende!

M, 17 år

SVAR:

Hej M

Det er ikke sæd, der kommer ud. Det er noget væske (præsperm), som kroppen laver til at smøre med. Man kan ikke undgå, at det kommer ud, og det er helt naturligt, at din krop reagerer på den måde.

Her er nogle links, som du kan læse:

Stiv penis og våde underbukser - hvad skal jeg gøre?

Fra dreng til mand

Sæd og udløsning.

Roland