Bumser på penis og lugt fra forhud
Hej Adam og Eva
Jeg har et lille problem, jeg gerne vil spørge om og håber, I kan svare.
Jeg får altid bumser på min tissemand, og det er ikke særlig charmerende. Og når jeg trækker min forhud tilbage, lugter den så surt, at jeg ikke kan være på mit eget værelse.
Håber I kan hjælpe mig.
Kh dreng, 16 år

SVAR:
Hej med dig
Bumser
I puberteten sker der nogle forandringer med huden, så man nemmere får bumser. Det gælder også på penis. Det er der ikke så meget at gøre ved, men på et tidspunkt aftager det af sig selv. Det er vigtigt at sørge for at vaske penis hver dag – helst ved at gå i bad, så hele kroppen bliver ren.
Du kan læse mere om det i vores artikler
Penis, forhud og testikler
Fra dreng til mand.
Læs også svaret
Kan man gøre noget ved bumser på penis?
Lugt
Mht. lugten vil jeg foreslå, at hver gang du er i bad, trækker du forhuden tilbage og vasker penishovedet og huden med vand og mild sæbe. Køb evt. noget intimsæbe på apoteket eller i Matas. Så vil lugten aftage.
Husk også at skifte underbukser hver dag – så bliver lugten ikke hængende i tøjet.
Mvh Boje