15 år. Hvorfor ignorerer hun mig, når vi godt kan skrive?

Vis spørgsmål

Hej

Jeg har et crush på en pige i min klasse. Skolen holder galla en gang om året, så jeg besluttede mig for at invitere hende. Hun svarede, at hun gerne ville tænke lidt over det og der gik en måneds tid, før jeg fik svar. (Heldigvis var det et ja)

Oh well. Mit problem: Vi skrev på facebook, og vi snakkede meget sammen i skolen. Men efter hun svarede ja til min invitation, er det som om, hun har ignoreret mig i skolen. Hun snakker ikke rigtigt til mig mere men meget med de andre drenge. Til mig skriver hun kun.

Jeg skrev, at hun skulle være sikker på sin beslutning med hensyn til galla, da hun var i tvivl, og at det skulle være, fordi hun gerne ville. Hun var fast besluttet på, at hun gerne ville følges med mig.
Så jeg forstår ikke helt, at hun ignorerer mig i skolen, når hun gerne ville følges med mig til galla. Vi havde det så sjovt før.

Har jeg gjort noget forkert?

- Hilsen D, 15 år

SVAR:

Hej D

Tak for dit spørgsmål. Du spørger, om du har gjort noget forkert. Det mener vi ikke, du har.

Svært at vide, hvordan hun tænker og føler

Det er svært at svare på, hvorfor pigen ikke snakker med dig mere. Der kan være flere muligheder.

En af mulighederne er, at hun måske er blevet genert eller usikker, nu hvor du har inviteret hende til galla. Med andre ord er hun måske i tvivl, om der er følelser fra din side af? Er I fortsat bare venner, eller betyder det her noget mere? Måske er hun ikke selv afklaret i det - og hvis man har det sådan, kan det ofte være svært at snakke med personen.

Det er ikke nødvendigvis negativt, at hun ikke taler med dig. Hun har jo sagt ja til din galla-invitation, så hun må kunne lide dit selskab. Hun skriver stadig til dig, så hun vil åbenbart gerne være i kontakt med dig på en eller anden måde.

Du kan få svar

Det væsentlige spørgsmål er vel egentlig, om hun gengælder dine følelser eller bare kan lide dig som en ven? Det tror vi, du skal have afklaret. Du kan evt. tage initiativ til at få snakket med hende om dine følelser for hende og finde ud af, om det er gengældt. Det kan være svært, fordi du risikerer at blive afvist, men omvendt kan det også ende rigtig godt! Uanset hvad er det oftest bedst at få en afklaring i stedet for at gå og gætte sig frem.

Vi håber, at du kan bruge svaret og ønsker jer en god galla-fest!

Venligst Else og Simon