Tilgiver Gud mine pinlige seksuelle lyster?
Jeg er så dybt pinligt berørt over at skrive dette, men men men ...
Jeg har hang til store muskler og finder oftest videoer med mænd, der spiller med musklerne. Herefter får den ikke for lidt med onani, mens jeg tænker på, hvad disse mænd kan gøre ved mig.
Jeg er ret sikker på, det er en alvorlig seksuel synd, men jeg KAN bare ikke stoppe! Selv når jeg ikke har lyst, opsøger jeg lysten.
Hvordan stopper jeg mig selv, og hvornår tilgiver Gud, at jeg bliver ved, også selv om jeg ikke har lyst?
Jeg vil så gerne af med det, men jeg synes, det er så pinligt, at jeg ikke kan gå til nogen med det (for der er ingen, der ved det ud over mig selv og Gud).
Anonym kvinde

SVAR:
Kære anonyme
Tak fordi du skriver til AdamogEva.dk. Det er godt, du deler din bekymring, får det frem i lyset og kan få gjort noget ved det. Det værste, du kan gøre, er at gå og gemme på en hemmelighed, du har det dårligt med.
Synd eller manglende kontrol
Du skriver, du har det dårligt med det, du gør, og at du gerne vil af med det. Jeg er lidt i tvivl, om du vil af med det, fordi du oplever det som en synd, eller det er, fordi du oplever, det er ubehageligt ikke selv at have kontrol over din seksualitet. Måske er det begge dele.
Du fortæller ikke, om du har en kæreste, er gift eller hvordan dit seksuelle liv er. Derfor er det lidt svært at guide dig meget specifikt.
Gud vil tilgive
Du spørger, hvornår Gud tilgiver. Jeg tror, Gud tilgiver dig, fordi du angrer, og fordi du ønsker det anderledes. Dit næste skridt bliver, hvordan du kommer videre. I sig selv er der jo ikke noget galt med at synes, at muskuløse mænd er smukke og tænde på det. Problemet er vel mere, at du ikke selv styrer, hvornår du vil dyrke det og hvor meget.
Du kan læse mere om Guds tilgivelse i svaret Kan man blive frelst, hvis man hele tiden synder?
Flyt fokus
Du fortæller, at du også opsøger lysten, når du ikke har lyst. Jeg tænker, du er nødt til at fokusere på noget andet i dit liv. Hvad kan du gøre, når trangen kommer? Er der en ven eller kæreste, du kan dele det med og ringe/skrive til, når det opstår? Er der noget, du kan gøre selv? Skrive dagbog, når lysten kommer? Gå eller cykle en tur?
Gør det besværligt at se videoer
Hvis adgangen til computeren/mobilen er problemet, kan du måske gøre det mere besværligt at komme til den. Lås den inde i et skab eller læg opladerne langt væk. På den måde kan du nå at tænke dig om og stoppe det, du har gang i, når du spontant får lyst til at dyrke det.
Du kan se flere tips til at bremse afhængighed i artiklen Jeg er afhængig af porno og i vores tema om porno.
Opsøg hjælp
Hvis du oplever, det bliver ved, og du ikke selv har kontrol over det, synes jeg du skal gå til en psykolog eller terapeut (der er en liste på vores hjemmeside), så du kan blive fastholdt i din proces.
Når det er sagt, vil jeg gerne sige, at der ikke i sig selv ikke er noget forkert i at onanere en gang i mellem, hvis du ikke har en ægtefælle, og det går ud over jeres seksualitet. Problemet ligger for mig at se i, at du føler, du ikke kan kontrollere det.
Jeg håber, du må finde fred med det og få kontrol over det på en måde, så du kan føle Guds tilgivelse.
Kærlig hilsen fra
Lise Berggren Smidt