Skal jeg få lægen til at se på den lille mørke prik på penishovedet?
Hejsa.
I badet efter træning opdagede jeg en lille bitte mørk prik på penishovedet. Jeg blev forskrækket og googlede (det var en fejl).
Når jeg fører en finger over, kan jeg ikke mærke den, og den generer heller ikke. Mit gæt er en lille blodansamling, men det er så småt, at det er svært at se. Har overvejet at søge læge men er i tvivl.
D, 30 år

SVAR:
Hej D
Godt, at du reagerer og søger hjælp, når du undrer dig over nye fund eller symptomer på din krop.
Det er meget svært at vurdere, hvad det kan være uden selv at kunne se det. Når det er så småt, at du knapt kan se det og i øvrigt ikke kan mærke det, så er det næppe noget farligt. Hvis du vil være mere sikker, så få en tid hos din egen læge.
Alternativt kan du holde øje med det over de næste fire uger.  Hvis det udvikler sig eller begynder at genere, skal det vurderes af din egen læge.
Mvh Morten