Rift på oversiden af penis vil ikke hele. Hvad skal jeg gøre?

Vis spørgsmål

Hej. Jeg har fået en rift på penis ved forhuden lige under hovedet på oversiden. Det har været der ca. et halvt år. Jeg har givet den 14-20 dages ro og med smørelse, men når den ser ud til at være helet, så sprækker den forsigtigt op igen, og nu har jeg to rifter.

Jeg er omskåret pga. forsnævring, da jeg var helt lille, og har derfor ikke meget forhud og begrænset bevægelse op og ned.

Hvad skal jeg gøre? Det føles, som om det aldrig vil hele, og mig og min kæreste er godt trætte af det nu.

V, 19 år

SVAR:

Hej V

Tak, fordi du skriver til os. Det er godt, du opsøger hjælp!

Det lyder til, at du har forsøgt det, som man selv kan gøre. Jeg har desværre svært ved at rådgive dig konkret, da jeg ikke kan se se og vurdere såret/riften. Derfor vil jeg anbefale dig at få en tid hos din egen læge. Det er vigtigt at få set på riften og evt. podet den, så man kan se, om der er bakterier eller virus eller andet i såret. Det kan være en kønssygdom eller et inficeret sår, som kræver lægelig behandling.

God bedring.

Mvh Morten Damm