Pletter på penisskaftet efter sex - hvad kan det være?

Vis spørgsmål

Hej Adamogeva!

Forleden var jeg sammen med damen og havde sex uden kondom, og nu 3 dage efter har jeg fået nogle små pletter opad stammen (ikke på hovedet). Nogle af dem er blå og ligner blodsprængninger.

Jeg har prøvet for sjov og se hvor langt, jeg kunne strække den i slap igår, og det blev rimelig meget, så kan det være årsagen eller noget andet? Skal lige siges, at det hverken klør eller gør ondt.

Anonymosss, 17 år

SVAR:

Hej Anonymosss

Ja, det lyder mere som blodsprængninger, end som kønssygdom i lyset af dét, som du oplyser. Hvis det er blodsprængninger, forsvinder de af sig selv. Hvis det begynder at klø, svie eller der kommer sår, bør du kontakte din egen læge.

Hvis du fortsat er seksuelt aktiv, så husk, at det kun er kondom, der beskytter mod kønssygdomme. Og tal med din kæreste om, hvordan I beskytter jer mod graviditet, hvis I ikke er klar til at blive forældre.

Mvh Boje