Mælkehvid urin og det svier. Hvad kan det være?

Vis spørgsmål

Nogen gange er min urin helt mælkehvid, og det svier, når jeg tisser, som hvis der var hudafskrabning i urinrøret. Det føles også som om, jeg skal tisse, selvom jeg lige har tisset. Dette tager op til 2-3 minutter, og så er det væk.

Der er også til tider en helt hvid plet i underbukserne. Dette sker en gang eller 2 om måneden og har stået på i godt og vel 2 år.

Er det noget, I har hørt om og evt ved, hvad er?

mvh M, 20 år

SVAR:

Hej M

De symptomer, du beskriver, får mig til at tænke på, at du kan have en urinvejsinfektion. At det svier, og du kan have hyppig vandladningstrang peger på det. Det mælkehvide tror jeg også, kan komme fra en infektion.

Hvis du er seksuelt aktiv, kan det være tegn på kamydia-infektion. Læs mere i leksikon: Klamydia

Så under alle omstændigheder vil jeg råde dig til at få undersøgt din urin hos din læge.

Venlig hilsen
Linda Møller