Kan ikke trække forhud tilbage – skal jeg opereres?
Hejsa.
Jeg kan ikke trække min forhud tilbage, og jeg har hørt, at man skal opereres for det, og det lyder virkelig ubehageligt.
Hvad skal jeg gøre?
N, 14 år

SVAR:
Kære N
Det må være meget ubehageligt for dig.
Hvis det giver problemer med hygiejne eller andre problemer, kan det behandles. Du kan få en creme hos din egen læge, som ofte vil løse problemet. Det vil lægen ofte prøve først. Hvis det ikke hjælper, kan du få det opereret, men du bliver selvfølgelig bedøvet grundigt først!
Læs mere i de her svar til andre:
Hvorfor gør det ondt, når jeg vil trække forhuden tilbage?
Forhud for stram – kan jeg træne det væk?
Er det normalt ikke at kunne trække forhuden helt tilbage?
Du kan også læse vores artikel Penis, forhud og testikler og få lidt mere at vide.
Vh Roland Knudsen