Kan det være en kønsvorte eller en byld?

Vis spørgsmål

Hej :)

Jeg har en lille hudfarvet bumseligende ting siddende nede ved min skede. Den klør ikke eller irriterer, men jeg ved virkelig ikke, hvad det er, og jeg er i tvivl, om det kan være en kønsvorte? Har dog aldrig haft sex. Har læst nogle af jeres andre svar, hvor der stod noget om en byld ...

Hvad er det? Og er det farligt på nogen måde?

Kan man få kønsvorter af onani?

K, 14 år

SVAR:

Kære K

Det er selvfølgelig svært for mig at gætte, hvad det kan være, når jeg ikke kan se den. Det er sådan, at kønsvorter opstår pga et virus, som man kan blive smittet med, hvis man har sex med en, der er smittet med det virus. Det er rigtig hyppigt forekommende, men det er usandsynligt, at det er det, når du ikke har været i seng med nogen. Man kan bestemt ikke få kønsvorter af onani.

Du har ret i, at det kunne være en byld, men så ville det nok gøre ondt. Det kunne også være en hårkirtel. Det lyder helt ufarligt, men jeg synes bestemt, at du lige skal få din læge til at kigge på dig, hvis det er noget, der generer dig

Mvh Mette Aabenhus