Hjælp! Min forhud har sat sig fast bag glansen – hvad gør jeg?

Vis spørgsmål

Hej jeg er dreng/mand på 16. Jeg har på en eller anden måde kommet til at få min forhud ned bag glansen. og jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre, fordi det klør hele tiden.

Jeg har endnu ikke sagt det til mor og far. Så tænkte jeg, at jeg kunne få hjælp fra forskelige hjemmesider omkring. Jeg håber, man kan gøre noget selv, så jeg ikke behøver at tage til lægen.

Mvh A

SVAR:

Hej med dig

Det lyder bestemt ikke rart. Der er ikke andet for end at klemme om glans/hoved på penis, så blodet klemmes ud, og så trække forhuden frem. Du kan spørge din far eller mor om hjælp.

I vores artikel Drengens kønsorganer kan du se billeder af, hvor de forskellige ting er placeret.

Hvis det ikke virker, må du tage på skadestuen. Der kan de lægge en klud med bedøvelse omkring penishovedet, hvorefter du trækker forhuden frem.

Det er vigtigt, du gør det med det samme. Hvis du ikke selv kan gøre det, skal du på skadestuen i dag eller bede dine forældre om hjælp med det samme.

Med venlig hilsen
Roland