Gør jeg det rigtige med hygiejne af penis og hvad med sygdom?

Vis spørgsmål

Hej adam og eva.

Ville lige vide noget om hygiejne, så jeg er sikker: Når jeg er i badet, trækker jeg penis tilbage over glans og vasker med vand og mild sæbe, er det forkert?

Og kan man komme til at fejle noget / få nogle sygdomme?

K, 12 år

SVAR:

Hej K

Du gør det helt rigtigt. Hvis huden bliver irriteret (rød, skællende), bør du bruge en endnu mildere sæbe eller bare vand.

Men som sagt, er det, du gør, helt fint, og du skal ikke være bange for, at det kan give dig sygdom.

Mvh Boje