Hvorfor hæver pungen, når jeg er i varmt bad?

Vis spørgsmål

Hej Lars! Jeg har i 2-3 måneder haft noget bizart ved min pung...

Det er som om, den er hævet, når jeg er under den varme bruser, og det føles som noget blødt fylde, der er indeni, det gør på nogen måde ondt, har været til lægen med det for 2 måneder siden, og hun sagde, der ikke var noget galt, men jeg tvivler lidt.

Jeg har ikke forstand på dette emne, så tænkte jeg lige ville spørge..

Hilsen Mark 15 år

SVAR:

Hej Mark

Jeg har en ide om hvad det kan være.
Det lyder, som noget der kun kommer under den varme bruser, så det kan være det helt normale, at pungen bliver større og mere "slap" i varme. Det sker for at afkøle testiklerne, som har det bedst med en temperatur et par grader under kropstemperaturen.

Så det er måske ikke så bizart! Hvis ikke det har ændret sig siden, at du var ved din læge, så er jeg helt tryg ved, at det ikke er noget alvorligt.

Hvis ikke svaret er fyldestgørende, må du prøve at beskrive "problemet" lidt mere.

Hilsen
Lars Dysager, læge